Mektubat

Mektubat, Fihrist, 683. sayfadasınız.

ye, Risale-i Nur ile dahi olabildiğini ve Risale-i Nur'un eczaları o vazifeyi, tarikat gibi, fakat daha kısa bir zamanda gördüğünü gösteriyor.
ALTINCI MEKTUP: .... 49
حَسْبُنَا اللهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ * 1
فَاِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِىَ اللهُ لاَ اِلٰهَ اِلاَّ هُوَ *
2
âyetlerinin bir sırrını birbiri içinde hissedilmiş beş nevi hazin gurbetler zulmetinde nur-u imân ve feyz-i Kur'ân ve lütf-u Rahman'dan gelen bir nur-u tesellinin beyanıyla o sırrı tefsir ediyor. Bu mektup en katı kalbi de ağlattıracak derecede rikkatlidir. Ve en me'yus ve mükedder kalbi dahi ferahlandıracak derecede nurludur.
YEDİNCİ MEKTUP:.... 53
Münâfıkların ittihamından berâet-i nebeviye hakkında gelen
مَا كَانَ مُحَمَّدٌ اَبَۤا اَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلٰكِنْ رَسُولَ اللهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّنَ * 3
فَلَمَّا قَضَى زَيْدٌ مِنْهَا وَطَرًا زَوَّجْنَاكَهَا لِكَيْلاَ يَكُونَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ حَرَجٌ فِۤى اَزْوَاجِ اَدْعِيَۤائِهِمْ *
4
âyetlerinin mühim bir sırrını tefsir ediyor. Resûl-i Ekrem aleyhissalâtü vesselâmın kesret-i izdivacı nefsâni olmadığını; belki akvâl ve ef'âli gibi, ahvâl ve etvârından tezahür eden ahkâm-ı şeriata vâsıta olmak için hususi dairesinde ziyade şakirtleri bulunması için olduğunu ve Hazret-i Zeynep'i tezevvücü, sırf bir emr-i İlâhi ve Kader-i Rabbani ile olduğunu beyan ediyor. Eski zaman münafıkları gibi, yeni zaman zındıklarının tenkitlerini kat'i bir sûrette kırıyor.
SEKİZİNCİ MEKTUP: .... 56
فَاللهُ خَيْرٌحَافِظًا وَهُوَ اَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ 5 diyen Hazret-i Yakup aleyhisselâmın Hazret-i Yûsuf aleyhisselâma karşı hissiyatı; aşk olmadığını, belki ulvi bir mertebe-i şefkat olduğunu ve şefkat aşktan çok yüksek ve keskin bulunduğunu ve ism-i Rahman ve ism-i Rahim'in vesilesi şefkattir diye beyan ederek

ye, Risale-i Nur ile dahi olabildiğini ve Risale-i Nur'un eczaları o vazifeyi, tarikat gibi, fakat daha kısa bir zamanda gördüğünü gösteriyor. ALTINCI MEKTUP: .... 49 حَسْبُنَا اللهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ * 1 فَاِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِىَ اللهُ لاَ اِلٰهَ اِلاَّ هُوَ * 2 âyetlerinin bir sırrını birbiri içinde hissedilmiş beş nevi hazin gurbetler zulmetinde nur-u imân ve feyz-i Kur'ân ve lütf-u Rahman'dan gelen bir nur-u tesellinin beyanıyla o sırrı tefsir ediyor. Bu mektup en katı kalbi de ağlattıracak derecede rikkatlidir. Ve en me'yus ve mükedder kalbi dahi ferahlandıracak derecede nurludur. YEDİNCİ MEKTUP:.... 53 Münâfıkların ittihamından berâet-i nebeviye hakkında gelen مَا كَانَ مُحَمَّدٌ اَبَۤا اَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلٰكِنْ رَسُولَ اللهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّنَ * 3 فَلَمَّا قَضَى زَيْدٌ مِنْهَا وَطَرًا زَوَّجْنَاكَهَا لِكَيْلاَ يَكُونَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ حَرَجٌ فِۤى اَزْوَاجِ اَدْعِيَۤائِهِمْ * 4 âyetlerinin mühim bir sırrını tefsir ediyor. Resûl-i Ekrem aleyhissalâtü vesselâmın kesret-i izdivacı nefsâni olmadığını; belki akvâl ve ef'âli gibi, ahvâl ve etvârından tezahür eden ahkâm-ı şeriata vâsıta olmak için hususi dairesinde ziyade şakirtleri bulunması için olduğunu ve Hazret-i Zeynep'i tezevvücü, sırf bir emr-i İlâhi ve Kader-i Rabbani ile olduğunu beyan ediyor. Eski zaman münafıkları gibi, yeni zaman zındıklarının tenkitlerini kat'i bir sûrette kırıyor. SEKİZİNCİ MEKTUP: .... 56 فَاللهُ خَيْرٌحَافِظًا وَهُوَ اَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ 5 diyen Hazret-i Yakup aleyhisselâmın Hazret-i Yûsuf aleyhisselâma karşı hissiyatı; aşk olmadığını, belki ulvi bir mertebe-i şefkat olduğunu ve şefkat aşktan çok yüksek ve keskin bulunduğunu ve ism-i Rahman ve ism-i Rahim'in vesilesi şefkattir diye beyan ederek