Mesnevi-i Nuriye

Mesnevi-i Nuriye, Fihrist, 340. sayfadasınız.

3-LÂSİYYEMALAR:.... 48
İman-ı haşre dair olan bu risale Risale-i Nur'daki Onuncu Sözün esası olup Barla'da, Üstadımızın—bir bahar gününde—rahmet-i İlâhiyenin asarını bağ ve bahçelerde müşahedesinden ve ihtiyarsız olarak
فَانْظُرْ اِلٰۤى اٰثَارِ رَحْمَتِ اللهِ كَيْفَ يُحْىِ اْلاَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا اِنَّ ذٰلِكَ لَمُحْىِ الْمَوْتٰى وَهُوَ عَلٰى كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ * 1
âyet-i kerimesini kırk defaya yakın okumasından sonra tulü etmiş gayet kıymettar ve bu zamanda çok lüzumlu ve inkâr-ı haşir mefkuresini köküyle kesip İbn-i Sina gibi acip bir dâhînin "Haşir bir mesele-i nakliyedir, akıl bu yolda gidemez" dediği haşri en basit fehme de kabul ettiren ve haşrin binler nümunlerini arz yüzünden gösteren ve haşri iktiza eden pek çok esma-i İlâhiyeden tut, ta mâhiyet-i insaniyede dahi haşri ispat eden bir risaledir.
Bir kaide-i hasenenin tezahürü olarak, her risalenin başında olduğu gibi bu risalenin başında da Cenâb-ı Hakka tahmidat ve nebiy-yi Zişana sa-lât-ü selâm vardır. İman-ı billâh, iman-ı bi'n-nebi, iman-ı bi'1-haşir ve şühûd-u kâinat mabeyninde bir irtibat-ı tamme ve telâzum-u kat'iye olduğundan, bu risale kısaca olarak Tevhid ve risalet hakikatlarından bahsederek esas mesele olan mesele-i haşriyeye "Lâsiyyemâ"larla geçmiştir. Risale-i Nur'un Yirmi Sekizinci Sözünün İkinci Makamı olan bu risale, yirmi senedir Üstadımızın eline yeni geçmiştir.
4-KATRE:.... 71
Bu Katre Risalesi, bir mukaddeme, bir hatime ve dört babtan ibarettir. Mukaddemede Üstadımız, kırk sene ömründe, te'lif eylediği seneye nispetle otuz senelik ilim seyrinde, dört kelime ile dört kelâm tahsil ettiğini ve bu dört kelimenin biri mânâ-yı harfi, ikincisi mânâ-yı ismi, üçüncüsü niyet, dördüncüsü nazar olduğunu; dört kelam ise biri "Ben kendi kendime mâlik değilim", ikincisi "El-mevtü hakkun", üçüncüsü "Rabbî vâhidün", dördüncüsü "Ene'nin bir nokta-i sevda ve bir vâhid-i kıyâsi" olduğunu söylüyor. Bu Risale
اَشْهَدُ اَنْ لاَ اِلهَ اِلاَّ اللهُ 2 hakikatini, Birinci Bab olarak, kâinat erkânından herbir rükün elli beş külli ve gayet zahir lisanla ispat ediyor.
TAKRİZ:.... 89
KATRE'NİN HÂTİMESİ:.... 90
Müteferrik ve kısa, fakat çok lüzumlu ve mühim hakikatlardan bahseder. Başında Yeis, Ucub, Gurur, Sû-i Zan gibi nefsin dört hastalığını, sonra dört hakikati ve daha sonra da Katre de zikredilen Birinci Babdaki Lâ ilahe illallah hakikatini ve devamı olarak Bâb-ı Sanide Sübhânallah; Bâb-ı Sâliste Elhamdülillah;

3-LÂSİYYEMALAR:.... 48 İman-ı haşre dair olan bu risale Risale-i Nur'daki Onuncu Sözün esası olup Barla'da, Üstadımızın—bir bahar gününde—rahmet-i İlâhiyenin asarını bağ ve bahçelerde müşahedesinden ve ihtiyarsız olarak فَانْظُرْ اِلٰۤى اٰثَارِ رَحْمَتِ اللهِ كَيْفَ يُحْىِ اْلاَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا اِنَّ ذٰلِكَ لَمُحْىِ الْمَوْتٰى وَهُوَ عَلٰى كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ * 1 âyet-i kerimesini kırk defaya yakın okumasından sonra tulü etmiş gayet kıymettar ve bu zamanda çok lüzumlu ve inkâr-ı haşir mefkuresini köküyle kesip İbn-i Sina gibi acip bir dâhînin "Haşir bir mesele-i nakliyedir, akıl bu yolda gidemez" dediği haşri en basit fehme de kabul ettiren ve haşrin binler nümunlerini arz yüzünden gösteren ve haşri iktiza eden pek çok esma-i İlâhiyeden tut, ta mâhiyet-i insaniyede dahi haşri ispat eden bir risaledir. Bir kaide-i hasenenin tezahürü olarak, her risalenin başında olduğu gibi bu risalenin başında da Cenâb-ı Hakka tahmidat ve nebiy-yi Zişana sa-lât-ü selâm vardır. İman-ı billâh, iman-ı bi'n-nebi, iman-ı bi'1-haşir ve şühûd-u kâinat mabeyninde bir irtibat-ı tamme ve telâzum-u kat'iye olduğundan, bu risale kısaca olarak Tevhid ve risalet hakikatlarından bahsederek esas mesele olan mesele-i haşriyeye "Lâsiyyemâ"larla geçmiştir. Risale-i Nur'un Yirmi Sekizinci Sözünün İkinci Makamı olan bu risale, yirmi senedir Üstadımızın eline yeni geçmiştir. 4-KATRE:.... 71 Bu Katre Risalesi, bir mukaddeme, bir hatime ve dört babtan ibarettir. Mukaddemede Üstadımız, kırk sene ömründe, te'lif eylediği seneye nispetle otuz senelik ilim seyrinde, dört kelime ile dört kelâm tahsil ettiğini ve bu dört kelimenin biri mânâ-yı harfi, ikincisi mânâ-yı ismi, üçüncüsü niyet, dördüncüsü nazar olduğunu; dört kelam ise biri "Ben kendi kendime mâlik değilim", ikincisi "El-mevtü hakkun", üçüncüsü "Rabbî vâhidün", dördüncüsü "Ene'nin bir nokta-i sevda ve bir vâhid-i kıyâsi" olduğunu söylüyor. Bu Risale اَشْهَدُ اَنْ لاَ اِلهَ اِلاَّ اللهُ 2 hakikatini, Birinci Bab olarak, kâinat erkânından herbir rükün elli beş külli ve gayet zahir lisanla ispat ediyor. TAKRİZ:.... 89 KATRE'NİN HÂTİMESİ:.... 90 Müteferrik ve kısa, fakat çok lüzumlu ve mühim hakikatlardan bahseder. Başında Yeis, Ucub, Gurur, Sû-i Zan gibi nefsin dört hastalığını, sonra dört hakikati ve daha sonra da Katre de zikredilen Birinci Babdaki Lâ ilahe illallah hakikatini ve devamı olarak Bâb-ı Sanide Sübhânallah; Bâb-ı Sâliste Elhamdülillah;