Samiye DİK
Sümeyye ÖZTÜRK
Ebru AKÇA
Gülnur TERCAN
Züleyha IŞIK
Safiyye Ece ÇELEN
Feyza YARGICI
Zehra ÖRNEK
1- Eğitimin muhatabı insandır. Bu sebeple eğitim, insanın fıtrat ve kabiliyetlerine uygun olmalıdır. Ruhtaki, rakamlara sığmayan kabiliyetlerin inkişafı buna bağlıdır.
2- Eğitim nefisle başlar. Ferdin ıslâhı için nefsin ıslâhı, toplumun ıslâhı için de ferdin ıslâhı gerekir.
3- İlim her mü’mine farz kılınmıştır. Hiçbir sebep ilim öğrenmeye engel olmamalı ve bu farziyet hiçbir sebeple engellenmemelidir.
4- Dünya standartlarında eğitim açısından geri kalmamızın sebebi; cehalet, zaruret, ihtilâftır. Çözüm olarak ilim (eğitim), san’at ve ittihat ile din namına birleşmedir.
5- Eğitim devletin tekelinde bulunduğunda, dikte ettiği öğretim tarzı istibdadı meydana getirir. Oysa bütün eğitim metotlarından en uygunu seçilmelidir. Bu da Nebevî eğitim metodudur.
6- Eğitim kurumları dinini bilen bilim adamı, bilimleri bilen ilim adamı yetiştirmelidir.
7- “Mü’minler ancak kardeştir” âyetinin hitabına mazhar olabilmek için menfî milliyetçilikten uzak, birleştirici bir eğitim metodu kullanılmalıdır.
8- Doğu toplumlarında kalb ve dinî hisler, Batı toplumlarında ise akıl ve felsefe hâkimdir. İnsaniyetin himmet ve terakkîsi ise, ancak akıl ve kalbin birleşmesi ile olur.
9- Bediüzzaman, El-Ezher’in kız kardeşi olarak isimlendirdiği Medresetüzzehra’yı, din ilimleri ile fen ilimlerinin birlikte ve mezcedilerek okutulacağı bir üniversite olarak planlamıştır.
10- Medresetüzzehra, aynı zamanda bir halk üniversitesi projesidir. Evrensel değerleri İslâmiyetin esaslarında buluşturup, insaniyete ve İslâmiyet’e hizmet eder. Günümüzde bu proje, çekirdeğini, gayr-i resmî bir şekilde Nur dershaneleri tarzında inşa etmiştir.